זה סיכום שנת 2011 שלי. אביעד התחיל את שנת 2011 בקור המקפיא של המבורג, ואני התחלתי אותה עם כוס מיץ אננס טרי באקוודור. במקום כלשהו לאורך הדרך הצטלבו דרכינו ובסופו של דבר שנינו מצאנו את עצמנו מסיימים את השנה בכתיבת סיכומי שנה אישיים בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, תל-אביב.

אין לי שום יומרות להגיד שאלה הם השירים הכי טובים שנוצרו בשנה הזאת. לכל היותר, אלה השירים שמצאו את דרכם אלי, ובאותו הרגע הייתי מספיק חכם כדי לתת להם את תשומת הלב הראויה.

אין שום חוקיות למספר השירים שבחרתי, לסדר שבו הם מופיעים, ולדרך שבה המוח שלי מתנהל באופן כללי. לא העתקתי שירים שאביעד כבר כתב עליהם, טובים ככל שיהיו, כדי לשמור על רמת עניין מינימלית בקרב הקוראים (אבל אציין מה הם, בסוף). אפשר להוריד את הכל בבת אחת בקובץ הזה אם אתם רוצים.

â™’â™’

Los Campesinos! – By Your Hand

0

אלבומם הקודם של הקמפסינוס ×”×™×” אחד האלבומים האהובים עלי בשנת 2010, וגם ×–×” של השנה מוצלח. השיר ×”×–×”, המכיל כמות אסטרונומית של כלי × ×’×™× ×”, בתים, מילים, ודברים אחרים שמוסיקה מורכבת מהם – הוא השיר הראשון באלבום שממשיך פחות או יותר ×›×›×”.

â™’â™’

Wild Flag – Romance

0

אז כך נשמעת להקת נויז-פופ מצוין שנעשה בשנת 2011 כאילו לא עברו עשרים שנה מאז שלעשות כזו מוסיקה היה חדשני, מעניין ופורץ דרך. לזכותן יאמר שהן סופר-גרופ ולא סתם גרסת רוק מודרנית של הספייס גירלז.

â™’â™’

Summer Camp – Better Off Without You

0

ציפיתי להרבה מאוד מאוד מהאלבום של סאמר קמפ, בטח אחרי האיפי המדהים ששמעתי אינספור פעמים בשנה שעברה. ואתם יודעים מה קורה שמצפים מאוד מאוד – לא דברים טובים. נותר לנו להתנחם בכך שהשיר הראשון באלבום הוא השיר המטורף ×”×–×”.

â™’â™’

Real Estate – Out of Tune

0

זה אחד השירים הראשונים ששמענו בפסטיבל בפריז. זו לא הייתה ההופעה שהכי נהנתי בה בפסטיבל, אבל משהו בשירים של הלהקה הזאת מסוגל לעשות קסמים נפלאים שקשורים בשוגייז, ישר דרך האוזניות. זה אחד השירים הטובים מאחד האלבומים האהובים עלי השנה.

â™’â™’

Feist – The Bad in Each Other

0

חיכיתי די הרבה זמן לאלבום הזה. מאז 2007, נגיד. מסתבר שהטעם המוסיקלי שלי התפתח קצת יותר מהר ממה שציפיתי בפרק הזמן שעבר מאז. בקיצור, האלבום קצת משעמם, אבל כשאני שומע את השיר הראשון הזה אני מצליח לדמיין את בקתת החוף המפחידה בביג סור, קליפורניה, בה הוקלט האלבום.

â™’â™’

Neon Indian – Polish Girl

0

עדיין לא הובהר לחלוטין האם השיר האלקטרוני האנלוגי והנפלא הזה עוסק בנערה פולניה, או שמא בנערה העוסקת בקרצוף כלי בית. כך או כך, שמעתי אותו מלא פעמים וזה לא הפריע לי להנות ממנו באף אחת מהן.

â™’â™’

Stephen Malkmus and The Jicks – Senator

0

לפרק זמן מסוים השנה היה נדמה שאנשים בארץ ובעולם מתחילים להבין שלשבת בשקט בצד ולסמוך בעיניים עצומות על האנשים שמנהלים את המערכות שבתוכן אנחנו חיים זה לא רעיון מדהים. בערך באותו פרק הזמן יצא האלבום החדש של סטפן מלקמוס, והשיר הזה מזכיר לי את התקופה הזאת.

â™’â™’

The Pains Of Being Pure At Heart – Heaven's Gonna Happen Now

0

בכל האלבום הנפלא הזה בו נשמע כאילו הסמאשינג פאמפקינס החליטו להעתיק מהסמית'ס או ההפך, השיר הזה הוא החביב עלי. אני יודע שזה יישמע לא אופייני, אבל זה מסוג השירים שאני אוהב לשמוע לפני השינה באוזניות, בעיקר אם ממש מאוחר בלילה.

â™’â™’

Junior Boys – Itchy Fingers

0

בשיר הזה יש איזשהו קטע מטורף עם לאט ומהר שלא חוויתי כמותו מאז השיר ההוא של פרנץ פרדיננד שכולם מכירים. עכשיו קחו את זה, תהפכו את זה למשהו אלקטרוני לחלוטין, ותזכרו שלא תמיד האנלוגיות שלי מאוד ברורות.

â™’â™’

Cults – Go Outside

0

ליום הולדתי ה-27 אדם ואלעד קנו לי קסילופון. מאז שיש לי אותו אני פשוט לא מבין איך אפשר בלי. כל אחד צריך קסילופון. כמה השמעות של השיר הזה אולי יצליחו להבהיר את הטיעון שלי.

â™’â™’

Pete and The Pirates – Come to the Bar

0

זה מאוד בריטי. מאוד מאוד בריטי. זה עד כדי כך בריטי שחלק גדול מעותקי הויניל והדיסקים של האלבום שלהם נשרפו במהומות הקיץ בלונדון. לשמחתי, האלבום נמצא אצלי בפורמט דיגיטלי מושלם בכמה עותקים, למקרה הסביר בו אני אצטרך לשמוע אותו שוב.

â™’â™’

The Antlers – Every Night My Teeth are Falling Out

0

אוקיי, אז נכון שלדמיין את שם השיר זה לא משהו שכיף לעשות כשיושבים על כסא השיננית. זה לא קשור לענייננו. האנטלרס הן אחת מהלהקות האהובות עלי כרגע והאלבום שלהם, עליו אפילו הרחבתי בעבר, הוא משהו שחייבים לשמוע.

â™’â™’

My Morning Jacket – Holdin On To Black Metal

0

כבר ננזפתי על כך בעבר, אבל עדיין – מעולם לא התחברתי יותר מדי לכל המוסיקה הזאת שאנשים שמעו לפני שהמציאו את הדיסקים. אנשים שמבינים אמרו לי שזה ×”×™×” יכול להשמע לעתים כמו השיר הענקי ×”×–×” שאני ממש אוהב מהאלבום האחרון של ×’'קט הבוקר המצוינים.

â™’â™’

Dirty Gold – Sea Hare

0

יכול להיות שאני טועה, אבל אני לא חושב שהזהב המלוכלך הנפלאים ראו בעיני רוחם את חוף גאולה כאשר כתבו את השיר הזה. אני לעומת זאת זוכר לפחות פעם אחת בה שמעתי את השיר ומיד הבנתי שזו תהיה טעות לא לסיים את היום הזה עם חול בין האצבעות של כפות הרגליים.

â™’â™’

Papercuts – White are the Waves

0

קלישאה ידועה היא שהמוסיקה הכי טובה תמיד מושמעת ברדיו רק ביום הזכרון. ובכן, אני חושב שהתקדמנו מספיק מבחינה טכנולוגית כדי לאפשר לעצמנו לשמוע פחות או יותר איזה מוסיקה שבא לנו מתי שבא לנו. אז נא תמציאו לעצמכם יום זכרון דמיוני למשהו שלא קשור באלימות ומוות ותשמעו את האלבום הנפלא הזה של גזרי הנייר.

â™’â™’

Fleet Foxes – Helplessness Blues

0

אוקיי, זה השיר הזה שעליו אני כותב שבאמת הקשבתי למילים שלו. בחיי שזה לא קורה הרבה. ממה שהצלחתי להבין, מסתבר שהפליט פוקזס הם אכן חבורת ההיפים המקולחים בחופזה שחשדנו שהם. זה לא יפריע לי להעריך מאוד את המוסיקה הנפלאה שהם מסוגלים להוציא פעם אחר פעם.

â™’â™’

The Vaccines – If You Wanna

0

רוק מסיבות מנדט כמו שהוא אמור להשמע. עם מילים מטופשות, מבטא לונדוני קליל, ואני לא הצלחתי לספור יותר משלושה אקורדים. בכל פעם שאני שומע כזה דבר אני מופתע מחדש איך שאפשר לעשות באותם האמצעים ובאותם הצלילים דברים חדשים שאני אחשוב שהם נהדרים.

â™’â™’

The Strokes – Under the Cover of Darkness

0

כאילו לא נמאס לי מאירועים שיזכירו לי שאני כבר לא בן 18, השנה מלאו 10 שנים לאלבום שהסיט מעט את כדור הארץ ממסלולו. (זה לא מדעי). מסתבר שגם עשר שנים אחרי שג'וליאן קזבלנקס השחיל את רגליו דרך ג'ינס די צר לראשונה בחייו, הם עדיין יודעים לעשות שירים שנשמעים ככה.

â™’â™’

Peter, Bjorn and John – Tomorrow Has To Wait

0

פיטר, ביורן ואמאשך ייזכרו תמיד בתור הלהקה הזאת עם השיר שמתחיל בשריקה הממש קליטה. במקומם הייתי מצטער על היום בו עורך משועמם בגלי צה"ל נכנס לבלוג שלנו והוריד את להיט הקיץ הזה היישר אל ישיבת הפלייליסט הידועה לשמצה. (זו באמת אחת הגרסאות של הסיפור). זה פשוט מאפיל, לטוב ולרע, על שירים טובים כמו אלה שהם מוציאים היום.

â™’â™’

Tennis – South Carolina

0

השיר המדהים הזה לקוח מאלבום מדהים לא פחות שנכתב כולו על סיפונה הבוהק של ספינת מפרש קטנה שהפליגה במשך שבעה חודשים לאורך החוף האטלנטי של צפון אמריקה. תודו שזה סיפור רקע טוב.

â™’â™’

Destroyer – Savage Night at the Opera

0

דיסטרויר, אותו לצערי לא הכרתי עד השנה, החליט לראות מה נמצא מעברם השני של הצליליים הכי קיטשיים שאפשר להקליט ולחזור לספר לנו מה הוא מצא. והוא מצא. הרעיון הזה עזר לו להקליט את האלבום הגאוני עליו נמצא השיר המבולגן אך המצוין הזה.

â™’â™’

Cut Copy – Take Me Over

0

בחודש יוני, תל-אביב ריחפה כחמישה סנטימטרים מעל פני הקרקע למשך יומיים. הסיבה לכך הייתה חבורת אוסטרלים תמימים למראה שמנגנים על כלי נגינה סטנדרטיים לחלוטין. על אף שלא הצליחו לשחזר את הפלא כמה חודשים לאחר מכן בפריז (אולי כי פריז יותר כבדה), זה אחד הרגעים המוסיקליים הכי טובים של השנה הזאת.

â™’â™’

James Blake – Unluck

0

בעיני, ג'יימס בלייק הוא האקר של מוסיקה. הוא מחבר את הדברים הכי לא קשורים אחד לשני באופן שיוצר משהו חדש לגמרי. כמו האקר טוב, ג'יימס פורץ דרך ומנצל פרצות ספק חוקיות במנגנונים המוכרים בכדי להפוך את העולם למקום מעניין יותר.

â™’â™’

The Rapture – In The Grace of Your Love

0

הלהקה הזאת מדהימה, וזה אחד האלבומים האהובים עלי השנה. אני מאוד שמח שהם חזרו אלינו. השיר הזה פתח את ההופעה המטורפת שלהם בה זכיתי להיות נוכח ואני לא חושב שאהיה מסוגל לשכוח אותו בקרוב.

â™’â™’

Bon Iver – Towers

0

לדעתי, זהו השיר הכי טוב באלבום המעולה והמיוחד הזה. גם אותו זכיתי לשמוע בהופעה, בפריז. אי אפשר להתחרות באנרגיה של בערך עשרה אנשים מוכשרים שיודעים לנגן, יחד על הבמה עם שיר שנשמע ככה.

â™’â™’

Metronomy – The Look

0

אולי זה אלבום השנה שלי. כששמעתי את השיר הזה לראשונה הרגשתי את הואוו הזה שצייד מוסיקה אינטרנטי שכמותי תמיד חולם עליו כשהוא מניח את ראשו על הכרית. אני מאוד מעריך את המינימליזם של השיר הזה ביחס לכמה שהוא חזק. הוא לא כזה מינימליסטי, אבל הוא ממש חזק.

â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’â™’

שירים שאביעד כתב עליהם בפוסט סיכום השנה המטורף שלו ואהבתי במיוחד עד כדי כך שאולי הייתי כותב עליהם בעצמי:

Digitalism :: 2 Hearts
HOLY OTHER :: Touch
Det Vackra Livet :: Askan
Real Estate :: It's Real
Washed Out :: Amor Fati
Pete and the Pirates :: United
Chad Valley :: Now That I'm Real
Jens Lekman :: An Argument with Myself
M83 :: Midnight City
Beach Fossils :: What a Pleasure
Cut Copy :: Need You Now
Craft Spells :: From the Morning Heat