המדינה הצהבהבה הצפונית והנחמדה קראה בשמי אמש, אבל אני לא הייתי יכול לבוא. פשוט הלילה אני נוסע לירושלים משום מה, ועל כן את כל האספירציות המלודיות שלי אצטרך לשמור לערב שבו לא אצטרך להשמיע מוזיקה סקנדינבית למאות סטודנטים. שבדיה קראה לי אמש אחרי תקופה ארוכה שבה היא לא × ×”×’×” בצורה הזו, ואמנם אינני יכול לנחות על אדמתה – אבל אני מוכן לעלות על גליה בדרך לחלומות הגשם הקטנים של שנינו.

במשך תקופה ארוכה בשנים האחרונות היזנתי את עצמי ואת האייפוד הרעב שלנו בממתקים סמיכים משטוקהולם וערי השדה השבדיות. ברוב המקרים, הבסיס ליצירותיהם של כלל האמנים שנגעו בי ×”×™×” ×–×”×”: מתיקות מעודנת הנישאת על גבי השראות שוגייז, ללא כל חיוך אך גם ללא כל דמעה. ×–×” נשמע כמו תיאור הולם לבני האדם המכונים סקנדינביים באשר הם, לפחות על פי הסטריאוטיפ השחוק, אך זו פשוט המציאות המדויקת. בין שלל אמני הלייבל הפנטסטי לברדור, כמה איכותיים במיוחד כבר נגעו בעמודים שלפניכם, למשל The Radio Dept., The Legends, Sambassadeur ו-The Mary Onettes. זו האחרונה אמנם אינה משגרת לעולם שום דבר חדש כלהקה, אבל שניים מחבריה הבכירים – האחים הנריק ופיליפ אקסטרם, אחראים כעת לאלבום הבכורה של הרכבם החדש Det Vackra Livet.

הצמד, שמשמעות שמו בעברית היא "החיים היפים", אינו מפתיע בשום צליל וצליל מצליליו. יש פה את כל המכלול שהתגלה בעבר וכבר תואר לעיל. ועם זאת, לאור העובדה שהפעם האחרונה בה נשמעה העדנה הזו בחלל כלשהו השייך לי – אני נלהב. בניגוד לפרויקט המרכזי שלהם במרי אונטס, כאן הם מזמרים להם בשפת אמם שעובדת נהדר לא פחות מאנגלית מסתבר. הכל נינוח כל כך, ועם זאת עירוני לא פחות. אני יודע שאיש במדינתם לא חוגג הערב את עצמאותה של מדינתנו, אבל אני חש רשאי להצדיע לארצם ולהודות שוב, לפחות על פסקול אחר הצהריים המוקפד שהיא סיפקה לי שוב.

Det Vackra Livet :: Juni Berättar
Det Vackra Livet :: Viljan
Det Vackra Livet :: Askan
האלבום המלא והנעים כזה

ופה אפשר להוריד את האוסף החדש של לברדור. שווה שווה