לכ×ורה, דבר ××™× ×• ב×מת ×ž×©×ª× ×”. בכל ×™×•× ×•×œ×™×œ×” ×©×‘×”× ×תה מסתובב ברחובותיה של עיר גדולה ×תה מתחולל × ×˜×•×œ מחשבות גדולות על העתיד. ×תה ×וסף ×¨×’×¢×™× ×§×˜× ×™×, מביט בזוגות ×ž×–×“×§× ×™× ×”××•×—×–×™× ×™×“×™×™×; ×‘×™×œ×“×™× ×”×¨×•×“×¤×™× ×חרי דבר מה ש××™× ×• × ×¨××” לעין; ×‘×”×•×¨×™× ×¦×¢×™×¨×™× ×”×¢×ž×œ×™× ×¢×œ ×ושר חדש; ×‘×¡×˜×•×“× ×˜×™× ×—×“×©×™× ×”×ž×—×™×™×›×™× ×œ×œ× ×™×›×•×œ×ª להבין ×× ×™×© דבר מה ר×וי לחייך בשמו; ×‘×ž× ×§×™ רחובות ×¢×¨×‘×™× ×©× ×¢×œ×ž×™× ×œ×ª×•×š סמט×ות ×‘×¢×•×“× ×ž×›×•×¡×™× ×‘×¢×©×¨×•×ª מעילי×; ובבחור ×¢×™×™×£ המתיישב הפוך על ספסל ×¢×§×•× ×•×ž×ª× ×©×£. מול כל ×לה × ×™×’×¨ קצף סמיך ו×פור של ×¡×¤×•× ×’'×” בשעה שבה כל מי ש×תה ×והב ישן כבר, ומוזיקת חלומות מתרסקת ברקע. ו××– מישהו צץ ומבקש ×©×ª× ×ž×™×š ×ת כל ×–×”, שתהיה בן ×ד×, שתדע לה×מין, שתדע לשכוח, ×©×œ× ×ª×—×™×” עוד ×©×•× ×¤× ×˜×–×™×”, ×›×™ ב×מת ש×ין טע×. ×תה מביט בו, תוהה מדוע ×”×•× ×ומר ×ת ×©×”×•× ×ומר, ×תה × ×•×¢×œ ×ת הדלת חמש פעמי×, × ×•×¤×œ, ומגביר ×ת ×”×¦×œ×™×œ×™× ×™×•×ª×¨ משחשבת ×©× ×™×ª×Ÿ. ×תה מגביר ×ת עצמך, ויודע ×©×”×©× ×” הזו שחלפה הייתה כמו סלע שהגיעה השעה לעשות הכל כדי לרסקו ולקחת ×ž×ž× ×” רק ×ת השעות ×”× ×›×•× ×•×ª.
×ך הבחור ×¢×•×“× ×• ישוב על הספסל. ×ž×ª× ×©×£. ×›×™ זו 2014, הכלבה.
שימו לב – הערה ×§×˜× ×”: כמו בכל ×©× ×” רשימת שירי ×”×©× ×” שלי ××™× ×” × ×™×¡×™×•×Ÿ להגדיר ×ת 2014 בצורה ×ובייקטיבית. כבר מר×ש ×× ×™ מזהיר ומדגיש ×›×™ כל בחירה ובחירה ×›×ן ×”×™× ×¡×•×‘×™×™×§×˜×™×‘×™×ª למדי, ×ישית עוד יותר, ווד××™ ש××™× ×” ×ž×•×‘× ×ª מ×ליה ל××£ ××“× ×ž×œ×‘×“×™.
כל 30 ×”×©×™×¨×™× ×œ×”×•×¨×“×”
———————————————————————
בלילה ×חד ב×ביב ×”×חרון התיישבתי צמוד צמוד לבר ×”×¢×¥ ב×חד הפ××‘×™× ×”×™×¨×•×©×œ×ž×™×™× ×©×œ×™, וביקשתי מבעליו להשמיע לעצמו ולי ×ת החבורה ×”×יטלקית הזו. מפה ×œ×©× ×”×©×™×—×” הפכה לכזו שבה ×”×•× ×ž×¡×‘×™×¨ לי על סוגי גיטרות, על ההת×מה שלהן למי ×©×ž× ×¡×” ליצור פסיכדליה ×‘×™×ž×™× ×•, ועל ×”×ופן שבו רצוי לעשות ×–×ת. ×”×•× ×™×“×¢ לזהות לי ×ת הגיטרה שבה ×ž×©×ª×ž×©×™× The Vickers ×חרי ×”××–× ×” ×חת, והותיר ×ותי ×”×ž×•× ×©×›×š ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×ª× ×”×œ דברי×. ×œ× ×¢×‘×¨×” יותר משעה וכבר הייתי זרוק ברחוב שוב, מחויך, מעמיד ×¤× ×™× ×›×ž×™ שכל צליל בשיר ×”×–×”, ×¢× ×”×פיפון ×”×¢× ×§×™×ª ×©×ž×ª× ×’× ×ª בו, הוקלט למען ×ותו לילה בחייו. מרוב ×× ×œ×™×–×•×ª על ×פקטי×, סוגי ×¢×¥ ומחשבות על סטרי×ו – שכחתי ××– ×ת העיקר: מדובר בלהקה ×יטלקית. ×ולי הר××©×•× ×” ש×הבתי בחיי.
Real Estate :: Talking Backwards
×œ× ×ž×–×ž×Ÿ × ×™×¡×™×ª×™ לדמיין מה הייתי חושב בגיל 18 על ×”×˜×¢× ×”×ž×•×–×™×§×œ×™ של ×”××“× ×©×”×¤×›×ª×™ להיות, יותר מ-13 ×©× ×” ×חרי. מהר מ×וד ×”×‘× ×ª×™ שכמעט דבר ×œ× ×”×©×ª× ×”: הייתי ×•× ×•×ª×¨×ª×™ חובב גיטרות, חובב מלודיות פשוטות, חובב קולות ×’×‘×¨×™×™× ×¨×›×™×, חובב ×¤×–×ž×•× ×™× – ×’× ×× ×”× ×›×לה ש××™× × ×ž×•×©×¨×™× ××œ× ×ž× ×•×’× ×™×. ×חת ההשלכות המיידיות של ×ž×¡×§× ×” מן הסוג ×”×–×” ×”×™× ×©×’× ×‘×’×™×œ 18 הייתי ×ž×•×¦× ×ת עצמי מת×הב בשיר ×”×–×” של Real Estate, בעיקר ל×ור הפריטות הבלתי פוסקות שמהוות ×ת הפזמון ×”×מיתי שלו. ×ין בו יותר מרצף פשוט של ×קורדי×, ×ž×™×œ×™× × ×›×•× ×•×ª ×•×ž× ×’×™× ×” שהייתי מסוגל לשרוק פע×, כשעוד ×”×™×” בי די ×וויר.
כל הקצב ×”×–×”, הכבד כל כך, ×”×¢×™×™×£, שמתחיל ב×חת ממילות ×”×©× ×”: "שיט". ×©×•× ×“×‘×¨ ×œ× ×–×– ×›×שר מק שר פה, ×›×™ לטעמו צריך לקחת ×ת הכל ל×ט וללכת הביתה, פשוט לוותר. ×× ×¨×§ הייתי ××— שלו, ו×× ×¨×§ ×”×•× ×”×™×” × ×•×ª×Ÿ לי ×ת העצה הזו בזמן מתישהו במהלך ×”×©× ×” ×”××—×¨×•× ×”. ×”×¢× ×™×™×Ÿ הבעייתי ב×מת ×”×•× ×©×”×•× × ×ª×Ÿ לי ×ת העצה הזו כל כך הרבה ×¤×¢×ž×™× ×‘-2014, ו×יכשהו ×œ× ×”×§×©×‘×ª×™. הקצב המסחרר מדיי שבו ×”×—×•×“×©×™× ×—×œ×¤×•, על שלל ×ירועיה×, מטלותיה×, ×¢×§×¨×•× ×•×ª×™×”× ×•×ימותיה×, הותיר ×ותי ×œ×¢×ª×™× ×¢× ×§×¨×™××” חרישית – כמו יללה – ×”×ž×¡×•× ×›×¨× ×ª ×ך ורק ×¢× ×¢×™×™×¤×•×ª×™ הבלתי × ×œ×ית. ×¤×¢× ×ž×§ ×”×™×” ×—×ª×•× ×¢×œ שיר ×©× ×” שלי, עכשיו ×”×•× ×¤×©×•×˜ ××—.
×”×©× ×” ×”××—×¨×•× ×” הכריחה ×ותי לוותר בצער על ×חד ×”×”×¨×’×œ×™× ×”×—×©×•×‘×™× ×©×œ ×—×™×™ – ×©×™× ×” לצלילי מוזיקה. פרידות ×§×˜× ×•×ª של ×›×œ×•× ×”×•×ª×™×¨×• ×ותי × ×בק ×¢× ×”×ž×—×©×‘×” על חדר ריק, על מיטה גדולה מדיי ומבוזבזת, וחייבו ×ותי להמיר ×ת שלל שירי הליל בטלוויזיה דולקת, כזו שבה ×‘× ×™ ××“× ×ž×‘×¨×‘×¨×™× ×œ×œ× ×¡×•×£ ו×× ×™ × ×¨×“× ×œ×¦×“×. בצער, לעתי×. ××œ× ×©×ž×“×™ ×¤×¢× ×‘×›×œ ×–×ת ×× ×™ × ×— ×¢× ×ž×•×–×™×§××™×, ×•×œ×¢×ª×™× ×¢× ×ž×•×–×™×§×יות. ×חד ×”×©×™×¨×™× ×”×—×©×•×‘×™× ×ž×Ÿ ×”×‘×—×™× ×” הזו × ×ž×¦× ×¤×”, ×“×•×ž× ×›×ž×¢×˜, כמו דמעה ×למותית החורכת לחי של 150 ק"מ. כך × ×©×ž×¢ געגוע: "×œ×¢×•×œ× ×œ× ×וכל לדעת, ×יזו משמעות יכולה היתה להיות לך עבורי".
Eternal Summers :: Never Enough
מוזר לחשוב על כך שבכל הרשימה החצי ×רוכה הזו ×–×” ×חד ×”×©×™×¨×™× ×”×¨×•×¢×©×™× ×‘×™×•×ª×¨, ×¨×•×¢×©×™× ×‘×ופן יחסי, כמובן. כבר כמה ×©× ×™× ×©×™×© לי רומן קטן ×¢× ×”×©×œ×™×©×™×™×” הזו, ש×ותו ××™× × ×™ יודע ב×מת להסביר. ×ולי ×”×•× ×‘×›×œ×œ × ×•×‘×¢ ×ž×”×¢×“×›×•× ×™× ×”×ª×›×•×¤×™× ×©×œ×”× ×‘××™× ×¡×˜×’×¨×, שבשל הבדלי השעות תמיד ×ž×•×¤×™×¢×™× ×œ×™ מול ×”×¢×™× ×™×™× ×¨×’×¢ ×œ×¤× ×™ ×”×©×™× ×”, כש×× ×™ ×¢× ×”×˜×œ×¤×•×Ÿ ביד. ×× ×™ מחבב ×ת ×”××œ×‘×•× ×”×חרון שלה×, ו×× ×™ מחבב במיוחד ×ת השיר ×”×–×” הלקוח ×ž×ž× ×•. ×’× ×”×•×, כמו ×”×§×•×“× ×œ×•, עוסק בגעגוע – ×ך ×”×ª× ×•×“×•×ª ש×ותן ×”×•× ×ž×™×™×¦×¨ ×©×•× ×•×ª כבר ביסודן. ×יתו ×œ× ××™×¨×“× ×œ×¢×•×œ×.
בכל ×©× ×” ×¦×¦×™× ×©×™×¨×™× ×©×”× ×›×ž×• גבישי הקרח ×”×§×˜× ×™× ×©×ספתי בחורף 2008 בעמק רפ××™×, ×‘×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×” שבה שלג ירד על עיר בה חייתי. ×”×©×™×¨×™× ×”×לה, כבר במגע הר×שון שלי ×ית×, ×ž×¨×˜×™×˜×™× ×•××•×—×–×™× ×‘×™ בעוצמה, ×ך ×× ×™ כבר מן ×”×©× ×™×™×” הר××©×•× ×” בה ×× ×™ × ×•×’×¢ ×‘×”× ×ž×¨×’×™×© כיצד בכל רגע עתידי קט ×”× ×¢×©×•×™×™× ×œ×”×ª×¤×•×’×’. ×•×”× ×ž×ª×¤×•×’×’×™×, ×›×©× ×©×”×•×¤×™×¢×•. ×›×™ ×›×לו ×”× ×”×™×ž×™×, × ×ž×•×’×™× ×ª×ž×™×“ ×ל תוך ×פלה צרודה של ×™×•× ×חר. Bibio ×”×•× ×מן ×›×–×”, שמרבית שיריו ×”×˜×•×‘×™× ×”× ×‘×“×™×•×§ ×›×לה, ×ž×¨×—×¤×™× ×œ×”× ×‘×—×œ×œ של×, חלשי×, ×ž×”×¤× ×˜×™×, קצרי טווח. השיר ×”×–×”, למשל, ×”×•× ×‘×›×œ×œ חלו×.
החורף שעבר ×”×™×” עלוב, ×•×”×•× ×”×¤×š ×ותי ל××“× ×¢×¦×•×‘ ×שר ××™× ×• יודע מה × ×›×•×Ÿ עבורו יותר – ×œ×—×œ×•× ×¢×œ מפלי ×ž×™× ×’×“×•×œ×™×, על יערות מושלגי×, על ×—×•×¤×™× ×¨×—×•×§×™× ×‘×©×™× ×”×§×™×¥ ×ו על המיטה של עצמו. לבד מ×סופת ×”×—×‘×¨×™× ×©×”×ª×ž×™×“×” ×‘× ×™×¡×™×•× ×” לעורר בי משהו (והצליחה), מצ×תי ×ת עצמי ×ž×ª× ×—× ×‘×¢×™×§×¨ במוזיקה שבדית, בכמויות ×דירות. ×œ× ×©×›×œ ×”×¡×§× ×“×™× ×‘×™× ×”×לה ×”× ××™×–×” ×’×•×¨× ×–×¨ ומפתיע בחיי, ×ך ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×¦×¨×›×ª×™ כל כך הרבה מוזיקה × ×•×¨×“×™×ª כמו בחורף-×ביב 2014. השיר הספציפי ×”×–×” × ×ž×¦× ×¤×” בעיקר בשל ההתמוטטות המושלמת שמגיעה בפזמון שלו, כזו שמפילה ×‘× ×™ ××“× ×ž×¦×•×§×™× ×’×‘×•×”×™× ×ל תוך ××’×ž×™× ×¦×¨×™× ×•×¡×œ×¢×™×™×.
×–'×× ×¨ חביב שהפך לשט×× ×¥ × ×›×•×Ÿ למדי, ×ž×‘×—×™× ×ª×™, ×”×•× ×–×” של שירי ×”× ×—×ž×”. ×”×•× ×ž×‘×•×¡×¡ על כל ××•×ª× ×§×˜×¢×™× ×©×‘×”× ××“× ×חר מספר ×ת סיפורו העגו×, ×ך ×”×•× – ×•×‘× ×™×’×•×“ לז'×× ×¨ שירי הדיכ×ון – עושה ×–×ת כשברקע ×ž×¦×œ×¦×œ×™× ×¤×¢×ž×•× ×™× ×ו ×©×™×©× × ×¦×œ×™×œ×™× ×’×‘×•×”×™× ×חרי×; ×›×לה ×שר × ×©×ž×¢×™× ×›× ×¦× ×¦×™× ×§×˜× ×™× ×ו כוכבי תקרה, ×× ×¨×§ ×לה ×ו ×לה ×™×›×•×œ×™× ×”×™×• לדבר. שירי ×”× ×—×ž×” הללו ×¦×¦×™× ×‘×ž×¤×ª×™×¢ כש×יש ××™× ×• חושב שמשהו ×›×ž×•×ª× ×™×›×•×œ להופיע, ×ך ×”× ××™× × ×“×•×ž×™× ×œ×‘×¨×§×™× ×§×œ×™×©×תיי×, חלילה. כל ×›×•×œ× ×–×™×§×•×§×™× ×¨×‘×™×, ×›×לה ש××™× × ×ž×¨×™×ž×™× ×ו ×ž×•×¨×™×“×™× ×ותך – ××œ× ×¤×©×•×˜ ×ž×œ×˜×¤×™× ×‘×¢×“× ×”. השיר ×”×–×” ×”×•× ×“×•×’×ž×” טובה.
×œ×¤×¢×ž×™× ×™×›×•×œ ×’× ×œ×”×™×•×ª ×›×™×£ מדוד בחיי×. סת×, ×œ×¢×ª×™× ×ž×וד × ×¢×™× ×•× ×›×•×Ÿ בחיי×, ×ו ×‘×ž×™×œ×™× ×חרות – ×›×™×£. עד כמה שהדבר יישמע מוזר, ×›×שר ×× ×™ מדמיין ×›×™×£ מודל 2014, הרי שככה פחות ×ו יותר ×”×•× × ×©×ž×¢. ×”×× ×¢×“ כדי כך ×–×§× ×ª×™ ×©×©×™×¨×™× ×—×“×©×™× ××ž×•×¨×™× ×œ×”×¨×’×™×¢ ×ותי בעודי בכלל ישוב על ×›×¡× ×ž×—×©×‘? ובכן, ×œ× ×‘×“×™×•×§. פשוט ×”×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×” שבה ×”××–× ×ª×™ ללהיטון החביב ×”×–×” של יומי ×–×•×ž× ×”×™×ª×” ב×חד ×”×™×ž×™× ×”×˜×•×‘×™× ×™×•×ª×¨, ×›×–×” שבו ×”×‘× ×ª×™ ×©×©×•× ×¤×¨×— ש×ותו טיפחתי במרפסת, ×ך ×–× ×—×ª×™ ×¢× ×‘×•× ×”×§×•×¨ היחסי, ×œ× ×—×¨×‘ ×ו × ×¢×œ×. ××– חייכתי. ×× ×™ עדיין מחייך בכל ×¤×¢× ×©×”×•× ×ž×’×™×¢.
×חד ×”××™×¨×•×¢×™× ×”×ž×•×–×™×§×œ×™×™× ×”×ž×©×•×‘×—×™× ×©×œ ×”×©× ×” קשור ×œ×“× ×ž×¨×§ וללהקה ×”×›×™ טובה ×©×”×ž×“×™× ×” הזו בר××” מ××– Efterklang. ×חרי ×©× ×™ ××œ×‘×•×ž×™× ×©×”×ª×§×¨×‘×• ×œÖ´×¤×¨×§×™× ×œ×”×רדקור בכלל, ×”×©× ×” ×”×’×™×¢ השלישי ×©×œ×”× ×•×›×œ כולו ×ž×•×›×ª× ×‘×ª×—×•×©×” קברטית יותר, ×ו ×©×‘×¢×¦× ×›×œ ×–×” מעביר ××•×ª× ×ל ×”×¢×•×œ× ×”× ×™×§ קייבי ש×יש ×œ× ×¦×™×¤×” ש×ליו יגיעו. שיר ×”× ×¦×— שכלול בו ×ž× ×¦×— על כל ×”×©×™× ×•×™, כשכל ×¤×™× ×” בו מתרוממת לרגע ו××– מתמוטטת. כך, בדיוק ×›×©× ×“×ž×” ×©×”× ×¦×— ×”×•× × ×¦×—× ×©×œ ×”××”×•×‘×™× ×”×ž× ×¦×—×™×, מסתבר שבכלל מדובר ב×בדן עצמי × ×¦×—×™. ו××– הקצב עולה, עולה, ×•× ×•×¤×œ למערבולת של כלי מיתר. ×•×›×•×œ× ×©×•×ª×§×™×.
Amen Dunes :: Splits are Parted
כמה הרעדות קול, כמה זעקות, כמה מעט ×›×œ×™× ×©×ž×ª× ×’× ×™× ×‘×¨×§×¢, וכמה ×‘×œ×•× ×™× ×©×ž×ª×¤×•×¦×¦×™× ×¢×œ תקרות ×—×“×¨×™× ×‘×• ×–×ž× ×™×ª בתזמון ×ž×•×©×œ× ×©××™× ×• × ×¡×“×§ לעול×. ×™×©× × ×©×™×¨×™× ×©×‘×”× × ×“×ž×” ×›×™ ×œ× ×§×•×¨×” דבר: ×ין ×œ×”× ×‘×ª×™× ×ž×¡×•×“×¨×™×, ×ין ×œ×”× ×¤×–×ž×•×Ÿ מתקבל על הדעת, ולמרות כל ×–×ת ×”× ×©×™×¨×™× ×©×œ×ž×™×. כמו ×‘×™×ž×™× ×©×‘×”× ×¨×•×—×•×ª קרות בכל ×–×ת מצליחות להגיע ×ל המזרח התיכון הישן, כך השיר ×”×–×” – ×©× ×œ×§×— מ×חד ×”××œ×‘×•×ž×™× ×”××”×•×‘×™× ×¢×œ×™×™ ב-2014 – מצליף בדרכו הסודית. יותר מכל שיר ×חר ברשימה הזו, ×”×•× ×ž×”×•×•×” תפילה ×§×˜× ×” ×œ×‘×§×¨×™× ×פורי×, ×œ×¢×¦×™× ×¢×¨×•×ž×™× ×•×œ× ×”×™×’×•×ª ×רוכות ×ל פסגות הרי×.
×× ×™ כל כך ×והב ×ת ××¨×œ× ×“ ×וי (×ו ×יך ×©×œ× ×”×•×’×™× ×ת שמו ×‘×ž×“×™× ×” ×ž×ž× ×” ×”×•× ×ž×’×™×¢, × ×•×¨×‘×’×™×”). ×× ×™ ×והב מ××– תחילת המ××” ×”× ×•×›×—×™×ª – ×•×œ× ×‘×’×œ×œ המשקפיי×, הלוק ×”××œ×’× ×˜×™ המעודן ×ו ×”×©×™×¨×™× ×”×¨×›×™×; ×× ×™ ×והב ×ותו בזכות הקול ×”×ž×•×©×œ× ×©×œ×•. ×œ×¤× ×™ ×©× ×ª×™×™× ×ו משהו ×›×–×” ×”×•× ×¢×‘×¨ ל×יטליה כדי להתגורר ×¢× ×‘×ª זוגו, וכל ×”×—×•× ×”×™×-×ª×™×›×•× ×™ ×©×™× ×” ×ת גישתו למוזיקה, ×”×›× ×™×¡ ×ž×§×¦×‘×™× ×—×“×©×™× ×œ× ×©×ž×ª×• היפה. לבד מכל ×–×”, השיר הספציפי ×”×–×” כולל ×’× ×¤×–×ž×•×Ÿ ×”×הבה היפה ביותר של 2014, ×ž×‘×—×™× ×ª×™, ×ך ×œ× ××ª×¨×’× ×ותו ×›×™ ×”×•× ×ž×•×©×¨ בצורה בהירה כל כך, ×©× ×“×ž×” לי ×›×™ צורך ×›×ן בסיוע מכל סוג שהו×.
בחיי ×©×œ× ×”×™×™×ª×™ מ×מין ש××™-×¤×¢× ××¡×›× ×©× ×” כלשהי בעזרתה של להקה בלרוסית. ××•×œ× ×œ×¢×ª×™× ×”×—×™×™× ×ž×–×ž× ×™× ×œ× ×• הפתעות פוסט-סובייטיות ×¦×•× × ×•×ª ומהודקות. ×œ×¤× ×™ כמה שבועות התגלגלתי ×ל הלהקה הזו דרך פוסטר לפסטיבל רוסי קטן שבו מופיעה ×’× Motorama, ומשהו ×¤× ×™×ž×™ ×ž×©×•× ×” דחק בי לבדוק מי ×לו ×”××ž× ×™× ×”××—×¨×™× ×©×¢×•×œ×™× ×¢×œ ×ותה במה ברוסטוב. התוצ××” היממה ×ותי, ×”×›× ×™×¡×” ×ת החדר שלי ללופ שבו מושמע רק שיר ×חד במשך שעה שלמה, ובדרך ל××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×”, ו××– ב××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×”. בערב כל הלופ חזר על עצמו – וכל כולי גדש מ×ושר על כך שיש לי ×הבה בלרוסית ר××©×•× ×”. ×ין פה ציפיות לעתיד גדול, רק ×”× ××” × ×—×ž×“×ª מהווה × ×›×•×Ÿ.
×חת הלהקות הבריטיות ×”×הובות עליי (××™-פע×, ×œ× ×¤×—×•×ª) היתה Pete and the Pirates. ××œ× ×©×”×¤×™×¨××˜×™× ×”×œ×œ×• פירקו ×ת ×¢×¦×ž× ×œ×¤× ×™ ×©× ×ª×™×™× ×•×”×—×œ×™×˜×• לצ×ת לדרך חדשה. חצי ×ž×”× × ×¢×œ× ×œ×¢×ª עתה, בעוד שהחצי ×”×©× ×™ והמשמעותי יותר ×”×§×™× ×ת Teleman בסיוע ×—×‘×¨×™× ×—×“×©×™×. ××œ×‘×•× ×”×‘×›×•×¨×” ×©×œ×”× ×©×™×¦× ×”×©× ×” × ×•×ª×¨ בצל, כמו ×‘×™×ž×™×”× ×©×œ הפיר×טי×, ×בל ×ין סיבה מוצדקת לכך. ×™×•× ×©× ×™ בבוקר, רגע ×”×©×™× ×©×œ כל בלו מ×× ×“×™×™, ×”×•× ×¨×’×¢ קטן וממזרי של ××™× ×“×™-פופ ×‘×ž×‘×˜× ×ž×•×©×œ× ×•×”×§×¦×‘ ×”× ×›×•×Ÿ ביותר לריקוד קבוצתי של חבורת ×—×‘×¨×™× ×והבת.
Ariel Pink :: Put Your Number in My Phone
×¢×•×¦× ×¢×™× ×™×™× ×•×‘×ž×§×•× ×œ×“×ž×™×™×Ÿ ×ת הסיטו×ציה המטופשת שבה ×רי×ל ×¤×™× ×§ מזמין מישהי למסור לה ×ת מספר הטלפון, ×× ×™ רו××” ×ת כל ציפורי ×”×¢×•×œ× ×—×’×•×ª להן במשך שבוע ×©×œ× ×ž×¢×œ למרפסת שלי ×œ×œ× ×¡×•×£ × ×¨××” ב×ופק. יש כל כך הרבה ×“×¨×›×™× ×œ×¢×©×•×ª פופ ×יכותי, ×חת מהן ×ž×•× ×—×ª ×›×ן. יש פה בחור שמגלה ×¢× ×™×™×Ÿ בבחורה, ×”×•× ×›×•×ª×‘ לה שיר קטן על כמה ×©×”×•× ×¨×•×¦×” להכירה, ×בל ×”×•× ×ž×œ×•×•×” בכל כך הרבה השפעות × ×›×•× ×•×ª ש×ין לי ×פילו יכולת להתחיל ×œ×ž× ×•×ª ×ותן מבלי לעייף ×פילו ×ת עצמי. בגדול, מדובר בשמש חמימה ששרה שיר לעצמה רגע ×œ×¤× ×™ ×©×”×™× ×ž×ª×—×ž×ž×ª יתר על המידה.
מתישהו ב×ביב ×”×חרון ×”×’×™×¢×” ההבטחה ×”×“× ×™×ª הגדולה ביותר ×œ×©× ×” הזו בדמות קולקטיב מוזיק××™× ×•×—×•×‘×‘×™ ס××•× ×“ ×ž×§×•×¤× ×”×’×Ÿ שהוצי×ו ×ת ×”×¡×™× ×’×œ הבודד ×”×–×”, שכפי ששמו מעיד – גולש ×ל בריכת ×›×“×•×¨×™× ×’×“×•×œ×” ומעוררת חלומות. עוד ×œ×¤× ×™ שבכלל מ××–×™× ×™× ×œ×• × ×™×ª×Ÿ לשער כיצד כל הסיפור יישמע: הד גדול, ×ª×•×¤×™× ×ž×¨×§×“×™×, גיטרות ×§×˜× ×•×ª וכל ×ž×™× ×™ ×¤×™×œ×¨×™× ×¡×ž×™×›×™× ×ž×חור. ×œ×¢×ª×™× ×›×שר מ××–×™× ×™× ×œ×©×™×¨ בודד של מוזיק××™× ×›×œ×©×”×, × ×•×ª×¨×™× ×¢× ×”×ª×—×•×©×” שזה כל מה שיש ×œ×”× ×œ×ª×ª; במקרה של Lowly קשה ×œ×”×ª× ×ª×§ מן התחושה ש×× ×–×” השיר הר×שון, הרי שהעתיד כולל חלומות בהקיץ ×©×œ×ž×™× ×™×•×ª×¨.
The Pains of Being Pure at Heart :: Beautiful You
מעט ×ž×©×•× ×” להתייחס ×ל השיר ×”×–×” ×›×›×–×” ×שר מייצג עבורי תקופה ×ו רוח זמן, ×בל ×‘×©×œ×‘×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×©×œ ×”×©× ×”, ×›×שר ×בדה תקוותי, תקווה כלשהי – ×ין ×–×” ×ž×©× ×” ×יזו – ×”×•× ×ª×ž×™×“ ×”×™×” ש×. להקת ×”-Twee-Pop ×”×הובה הזו, מרביצה גיטרות קיור ×¢× ×ª×•×¤×™× ×›×‘×“×™× ×‘×ž×©×š שש דקות, ולרגע כל ×–×” ×œ× ×ž×¨×’×™×© ×רוך כל כך. ×× ×™×© שיר שבגללו עליי ×œ×”×ª× ×¦×œ ×‘×¤× ×™ ×©×›× ×™×™ ×‘×©× ×” ×”××—×¨×•× ×”, הרי שזהו ×”×חד. ×”×•× ×–×” ×שר ×–×›×” להיות מושמע ×”×›×™ הרבה ×¤×¢×ž×™× ×‘×•×•×œ×™×•× ×’×‘×•×” מדיי, רק כדי ש×וכל להרגיש ×ת הבס ×•×©×”×—×œ×•× ×•×ª ירעדו מן ההד. וכן, ×”×•× ×›×•×œ×œ ×’× ×ת פתיח הגיטרה ×”×הוב עליי ב-2014. בקיצור, טוב ×œ× ×• יחד.
בכל ×©× ×”, פחות ×ו יותר ב×ותו זמן (מ××™-ספטמבר), ×× ×™ × ×›× ×¡ למצב ×ž×©×•× ×” שבמסגרתו ×× ×™ מעדיף להתעורר ×¨×’×¢×™× ×חרי זריחת השמש, כדי ×œ×™×”× ×•×ª מ×רוחת הבוקר ×”×™×•×•× ×™×ª שלי עוד ×œ×¤× ×™ שרוב דיירי ×”×‘× ×™×™× ×™× ×”×¡×ž×•×›×™× ×™×•×¦××™× ×ž×”×ž×™×˜×”. ×חד ×”×ž×•×˜×™×‘×™× ×”×—×•×–×¨×™× ×‘×ª×§×•×¤×” הזו × ×•×’×¢ לבחירת המוזיקה, זו ש×מורה להחיות ×ת ×”×™×ž×™× ×©×œ×™, ×בל ×©×œ× ×‘×¦×•×¨×” פר×ית. ×–×” ×”×™×”, בין הש×ר התפקיד של Fear of Men – וספציפית של ×œ×•× ×” שלה×. להקת ×”×—×™×ž×•× ×©×œ הלהקה ×©× ×ž×¦×ת ×‘×ž×§×•× ×”-14, ומי ש×חר×ית ל××œ×‘×•× ×”××™× ×“×™-פופ ×”×›×™ טוב של ×”×©× ×” הזו, הכתיבה לי מסלול ×—×™×™× ×‘×¢×™×§×¨ ×‘×‘×§×¨×™× ×‘×ž×”×œ×š ×”×—×•×“×©×™× ×”×”×. ×”×™× ×–×• שהצליחה להשתיק ×ת קולות המלחמה ו×ת זכר התפוגגות חלומות הלילה שעבר.
Blank Realm :: Back to the Flood
היו ×–×ž× ×™× ×‘×”× ×ž×•×–×™×§××™× ××•×¡×˜×¨×œ×™×™× ×ª×¤×¡×• × ×ª×— משמעותי למדיי מהרשימות ×”×©× ×ª×™×•×ª הללו. ×”×©× ×”, ב×ופן ×œ× ×ž×¤×ª×™×¢, יש פה × ×¦×™×’×•×ª ×חת בלבד, ×בל ×”×™× × ×”×“×¨×ª. ×©×œ× ×‘×©×•× ×” מ-Fear of Men, להלן עוד שיר שהיה ל×חד משירי הבוקר ×”×—×©×•×‘×™× ×©×œ ×”×©× ×” הזו. כש×יש ×œ× ×¨××” ×ותי, במיוחד ×›×שר הסתגרתי בבית במשך ×—×•×“×©×™×™× ×›×“×™ לכתוב ×ת המחקר ×”×קדמי הקטן שלי בקיץ החולף, יותר מדי ×¤×¢×ž×™× ×ž×¦×תי ×ת עצמי ×—×™ ×ותו, בעזרתו, ×•×¢× ×”×§×¤×”, ו××– במחול, ו××– על הרצפה, מחליק ×ת ×”×¨×’×œ×™×™× ×ž×ž×§×•× ×œ×ž×§×•× ×•×ž×¨×©×” לעצמי להגביר יותר. כל העת חושש מ×לישבע ×”×©×›× ×” החביבה, שעלולה לכעוס.
Highasakite :: Since Last Wednesday
××£ ×¤×¢× ×œ× ×‘×™×§×¨×ª×™ ×‘× ×•×¨×‘×’×™×”. ×× ×™ יודע ×©×¤×™×•×¨×“×™× ×•×× ×™ ××ž×•×¨×™× ×œ×”×¤×•×š לחברי×, ×בל ××£ ×¤×¢× ×œ× ×™×¦× ×œ×™. ו×יכשהו בתוך כל ×הבת ×¡×§× ×“×™× ×‘×™×” שלי, ×¡×§× ×“×™×©×ž×™×” – כפי ×©×”×™× ×ž×›×•× ×” ×‘×¤×™× ×•, × ×•×¨×‘×’×™×” תמיד ×ž×•× ×—×ª בצל. בלישה גר ×‘×§×•×¤× ×”×’×Ÿ, ×ת הטיול הגדול ×©×œ× ×•, רעותה ו×× ×™ ×¢×©×™× ×• ל××™×¡×œ× ×“, ושבדיה – ×”×™× ×”×ž×œ×›×” ×”× ×¦×—×™×ª. ××– × ×•×¨×‘×’×™×”? למרות היותה סוג של ×× ×“×¨×“×•×’ קט, ×”×™× ×”×‘×™××” לי ×œ×—×™×™× ×ת ×חד ×”××œ×‘×•×ž×™× ×”×™×¤×™× ×©×œ ×”×©× ×”, ×›×–×” שכל כולו הפקה × ×•×¨×“×™×ª מהודקת, ופופ ××™× ×˜×œ×™×’× ×˜×™ ובהיר. פסגת ×”×¨×’×¢×™× ×©×œ החבורה הזו שמגיעה מ×וסלו ×”×•× ×”×©×™×¨ ×”×–×”, ×ž×”×ž× ×•× ×™ החורף שעבר. עוד דוגמה לשירת ×”× ×—×ž×” ×©×¦×•×™× ×” פה כבר קוד×. שיר × ×¦×— קטן.
Caribou :: Can't Do Without You
יש ×©×™×¨×™× ×©×›×‘×¨ בשמיעה הר××©×•× ×” ×תה יודע מה תפקיד×, עבור מה × ×›×ª×‘×•, למה ×”× ×™×©×ž×©×• ×ותך, וכיצד ×”× ×™×©×ª×ž×©×• בך. ×תה מבין ××•×ª× ×חרי 20 ×©× ×™×•×ª, בעיקר ×›×™ הגעת ×¢× ×¦×™×¤×™×•×ª מסוימות, וברוב ×”×ž×§×¨×™× ××™× ×š מת×כזב מדבר ×”× ×•×’×¢ ××œ×™×”× (×ולי רק ×× ×”× ×§×¦×¨×™× ×ž×“×™×™). ×תה מזדהה ×¢× ×”×¤×–×ž×•×Ÿ החוזר שלה×, ×¢× ×”×ž× ×’×™× ×•×ª ×”×§×˜× ×•×ª שלה×, ×¢× ×”×ž×§×¦×‘, ×תה רוקד לה×, ×תה מתיישב עמ×, ×ת ×ž×•×¨× ×ית×, ×תה × ×•×¤×œ ×ית×. יש שירי×, במיוחד ×›×לו של Caribou, ×©×”× ×”×“×‘×¨ המדויק ×•×”× ×›×•×Ÿ ביותר שמישהו יכול ×”×™×” להקליט ולתקוע בתוך עולמך בזמן ×•×‘×ž×§×•× ×”× ×›×•×Ÿ.
×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×™×™×ª×™ ×יש של זמרות, במיוחד ×œ× ×›×לו בעלות קול גדול. ××™× × ×™ יכול להסביר מדוע, ×–×” ×¡×ª× ×¢× ×™×™×Ÿ של ×˜×¢× ×ישי קלוקל ×›× ×¨××”. ××œ× ×©×”×©× ×” הרבה ×“×‘×¨×™× ×”×©×ª×‘×©×• בצורת המחשבה ×ו התחושה שלי, ו×יכשהו – בעיקר בשל חפירתי המתמדת ב×דמתה של ×¡×§× ×“×™× ×‘×™×” – התחברתי ×ל שורה ×רוכה של זמרות ×§×˜× ×•×ª ×¢× ×©×™×¨×™× ×’×“×•×œ×™×. ×חת ×”×הובות עליי היתה ×מילי × ×™×§×•×œ×ס ×”× ×•×¨×‘×’×™×ª. ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ מה ×§× ×” ×ותי קוד×, הקליפ ×”× ×•×¡×˜×œ×’×™ שלה ×ו השיר עצמו, ×ך יחד ×”× ×—×‘×¨×• לכדי משחק רגשי שהיה גדול מדי בכדי ש×ש×ר ×דיש ×•×ž× ×•×ª×§ למולו. פע×, בשי×ו של ×וגוסט, ×›×שר ×œ× ×ž×¦×תי יותר מרגוע, עמדתי מתחת ×œ×ž×™× ×‘×ž×©×š שעה, ×”× ×”×™×• קרירי×, ×•× ×™×§×•×œ×ס שרה 20 ×¤×¢× ×‘×¢×¨×š ×ת פיסת החמד הזו. ובכל ×¤×¢× ×©× ×›× ×¡×• הב××¡×™× ×”×’×“×•×œ×™×, עצמתי ×ת ×¢×™× ×™×™ מחדש, וחייכתי.
כבר כתבתי ×œ×¤× ×™ כמה ×©×™×¨×™× ×¢×œ ×הבות מוזיקליות שפריחתן פוצחת ×©× ×™×•×ª ל×חר ששיר ×ž×¡×•×™× ×ž×ª×—×™×œ ×œ×”×ª× ×’×Ÿ. ×חת ×”×¤×¢×ž×™× ×”×™×¤×•×ª שבהן ×–×” קרה לי התרחשה ב×ביב ×”×חרון, ×›×שר מפה ×œ×©× ×ž×¦×תי ×ת עצמי ×ž×–× ×§ מהמיטה בשבת ×‘×¦×”×¨×™×™× ×›×“×™ לתפוס מהו השיר שבדיוק החל ×œ×”×ª× ×’×Ÿ, ×›×™ ידעתי, פשוט ידעתי, שמשהו טוב מתרחש בתוך המחשב שלי. היו ×לה ×”×©×‘×“×™× ×”×¦×•×•×—× ×™×, שהתבצרו ×¢× ×©×™×¨ ×”×©×™× ×” המעורר ×©×œ×”× ×‘×—×™×™, ויצרו עבורי ×ת ×חד משירי ×”×¨× ×¡× ×¡ העצמי הרגעי ×”×˜×•×‘×™× ×‘×™×•×ª×¨. יש בו כל כך הרבה ×ž×•×˜×™×‘×™× ×©×הבתי ו×והב ב××™× ×“×™-פופ, שבדי ×ו בכלל, כך שכל הרומן ×”×™×” לבלתי × ×ž× ×¢, בלתי × ×™×ª×Ÿ לעצירה, מתבקש, הכרחי. ×›×›×” ברחתי.
The War on Drugs :: Under the Pressure
××£ ×¤×¢× ×œ× ×—×©×‘×ª×™ ש×דלק כך על ברוס ×¡×¤×¨×™× ×’×¡×˜×™×Ÿ, ×œ× ×›×œ שכן על ברי×ן ×ד×מס. ×¢× ×–×ת, השיר ×”×–×” גילה לי ×©×›× ×¨××” ש×× ×™ מסוגל ×’× ×œ×–×” ×•×’× ×œ×–×”. כל כך הרבה ×ž×™×œ×™× ×›×‘×¨ השמעתי ושמעתי על ×”××œ×‘×•× ×”×חרון של The War on Drugs, עד ×›×™ ×× ×™ מרגיש ×›×™ כל ש×וסיף רק יקלקל, ×’× ×œ×¢×¦×ž×™ – ××– ×וסיף עוד קצת בלבד. ×× ×™ מודה ×œ×¢×•×œ× ×”×–×” על כך שהשיר ×”×–×” ×§×™×™× ×‘×• מסיבות רבות, ×ך העיקרית בהן ×”×™× ×©×”×•× ×”×•×œ×™×“ ×ת ×חת השיחות המוזיקליות ×”×¢× ×•×’×•×ª ביותר שהיו לי ×¢× ××—×™×™× ×™ הבכור, בן ×”-18, על המוזיקה ×‘×™×ž×™× ×•. לר××©×•× ×” חשתי בטוח למסור לדור הב×, לשגיב ×”×חיין, ×ת ×”×”×’×” כדי ×©×™× ×”×™×’ ××•×ª× ×• עד לשקיעה ×”×מיתית. שיר ×”×“×¨×›×™× ×”×ולטימטיבי של 2014, לפחות ×”×“×¨×›×™× ×©×‘×™×Ÿ ×™×¨×•×©×œ×™× ×œ×—×™×¤×”.
השיר ×”×חרון שמקורו ×‘×¡×§× ×“×™× ×‘×™×” למצעד ×”×–×” ×”×•× ×’× ×”×©×™×¨ ×”×¡×§× ×“×™× ×‘×™ הכבד, המתיש, המל×, השובר ×•×”×ž×§×¤×™× ×‘×™×•×ª×¨ ×©×™×¦× ×”×©× ×”. JJ ×”×הובה מספקת פה תצוגת תכלית רגשית, ×שר מזדקקת לתוך מופע ווק×לי ×œ× ×”×’×™×•× ×™. ×ª× ×¡×• ×¤×¢× ×œ×©×™×¨ ×ת כל מה שקורה פה, ותגלו שזה בקושי שיר – ××œ× ×ž×•× ×•×œ×•×’ ×רוך שמהווה שיר ערש ×œ×—×•×“×©×™× ×©×œ×ž×™×. ברגעי הלבד הרבי×, הייתי יכול לתת ללחוש לי שוב ושוב ×ת לחישותיה הרבות, ×›×לה שהעיפו ×ת כל ×”××‘×§× ×™× ×”×œ×‘× ×™× ×‘×›×•×— ×”×•×¨×™×§× ×™ ועצרו ×‘×©× ×™×™×” היפה ביותר, ×¢× ×ž×™×œ×” ×חת פשוטה ×•×œ× ×”×’×™×•× ×™×ª ×©× ×–×¨×§×ª בסוף וסוגרת ×ת כל הפרשיה הזו: "×ושר".
Blackbird Blackbird :: Darlin' Dear
×”× ×” שיר של רגע. ב×מצע ×וגוסט הלכתי ל×יבוד לעול×. ישבתי בבית וכתבתי ×ת התזה שלי, ×ו לפחות ×ת ×חת מן הטיוטות שלה. ×œ×¤× ×•×ª בוקר, כשידיי כבר היו כו×בות מן ×”× ×™×¡×™×•×Ÿ המ×תגר להתחבר לר×ש ×יכשהו, × ×”×’×ª×™ לרדת לרחוב, ×œ×§× ×•×ª ×‘×§×‘×•×§×•× ×™ ×©×•×˜×™× ×©×œ קפה עלית (זוועה שכזו), מתיישב על מדרגות ×”×‘× ×§, שותה בשלוק ו××– פותח בקבוק מיץ ×× × ×¡ ועף על ×—×™×™ לעשר דקות הפסקה. ×¤×¢× ×חת, בלילה ×חד, פגשתי ×ת הרחוב ×¢× ××–× ×™×•×ª על הר×ש, ×•× ×ª×ª×™ לצלילי ×”× ×—×ž×” של ציפור שחורה ציפור שחורה להרקיד ×ותי. בשורטס ×§×˜× ×™× ×•×¡× ×“×œ×™× ×§×¨×•×¢×™× ×—×™×™×›×ª×™ חיוך של × ×™×¦×—×•×Ÿ, ×•×”×‘× ×ª×™ ×›×™ השקר עומד ×œ×”×¡×ª×™×™× ×•×מת גדולה עומדת לצ×ת ל×ור. ×ולי ×œ× ×¦×“×§×ª×™ יותר מדי, ×ך ×œ× ×˜×¢×™×ª×™. שיר שכולו מרגיש כמו ×× × ×¡ קר וחיוך ל××œ×ž×•× ×™×.
הלב רועד קלות, ספק מגעגוע ספק בשל חדלות עצמית, כש×× ×™ × ×–×›×¨ בחודש מרץ גדוש ×”×שליות. על השטיח ×”×ž×˜×•× ×£ שלי, שזכה להתלכלך כבר על ידי כל כך הרבה ×¨×’×œ×™×™× ×‘×©×‘×¢ ×”×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª, × ×¨×§×ž×• יותר חלומות ×§×˜× ×™× × ×˜×•×œ×™ כל זכות קיו×. ××– במרץ עליו פרסתי מפה ×™×•×•× ×™×ª, ועליו × ×¤×œ×ª×™ על ברכיי. עליו השתכרתי ×¢× ×¢×¦×ž×™, ועליו הסתתרתי ×ž×¤× ×™ כול×. עליו הייתי ×× ×™, ×בל עליו ×’× × ×“×¨×©×ª×™ להיות ×חר. עליו ×’× × ×מרו ×”×ž×™×œ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª, ×לו ×©×œ× ×—×©×‘×ª×™ שי×מרו, ועליו × ×©×›×‘×ª×™ במלו××™ ×חרי שהלכת, עשרות פעמי×, כדי להבין ולהבין ולהבין. וכך × ×©×ž×¢ הלב, מיושר בעוצמת ידיי.
×יך קרה שה××œ×‘×•× ×”×ž×כזב של ×”×©× ×” הזו, ×ž×‘×—×™× ×ª×™, הצליח לזרוק לפה ×ת ×חד ×”×©×™×¨×™× ×”×™×¤×™× ×‘×™×•×ª×¨ של הרשימה ×”×ישית הזו? ×× ×™ ×ž× ×™×— שזו ×חד ×”×¡×™×ž×¤×˜×•×ž×™× ×©×œ שיח "מותו של ×”×לבו×". מי בכלל צריך ×לבומי×, ×”×מת? בשביל מה ××“× ×¦×¨×™×š לה×זין לעשרה ×©×™×¨×™× ×©×•× ×™× ×•×‘×™× ×•× ×™×™× ×©×œ ×ותו ×מן, ×›×שר ×”×•× ×™×›×•×œ לה×זין לשיר ×חד פשוט ×ך × ×”×“×¨ שלו, ולעשות ×–×ת עשר ×¤×¢×ž×™× ×‘×¨×¦×£, × ×’×™×“? ×× ×™ ×œ× ×‘×מת מ×מין בזה, × ×¨××” לי, ××•×œ× ×‘×ª×—×™×œ×ª×• של הקיץ, ××™-×©× ×‘×—×•×“×© ×™×•× ×™ ×”×ž×©×•× ×”, ×¢× ××–× ×™×•×ª ×–×§× ×•×ª שתקועות דרך קבע למחשב ספרייתי בהר הצופי×, להיט ×”-Twee החמוץ-מתוק ×”×–×” החל ×ž×ª× ×’×Ÿ, ×•×—×•× ×©×œ× ×•×רוך טווח עצר ×•× ×¢×œ×.
×‘×§×•× ×¡×˜×œ×¦×™×•×ª מסוימות מדובר בשיר ×”×©× ×” שלי. ×‘×§×•× ×¡×˜×œ×¦×™×•×ª ×חרות, ×›×לו משמעותיות יותר – ×”×•× ×›×ž×¢×˜ שיר ×”×©× ×” שלי. ×× ×™ ××“× ×©××™× ×• מסוגל לעמוד ישר ×œ×œ× × ×•×¢ ×›×©×”×•× ×©×•×ž×¢ דבר שכזה, ×× ×™ חייב לשיר בקול גדול, לרקוד, לקפוץ,לשמוח, למות ולעוף על כל ×”×—×™×™× ×”×לה. רק השבוע ×מר לי עידו, בחור צעיר ויקר, ש×× ×™ ×חד ×”×× ×©×™× ×”×©×ž×—×™× ×©×”×•× ×ž×›×™×¨. ×מרתי לו ×©×œ× ×ª×ž×™×“ ×–×” ×›×›×”, ×בל ×‘×¢×¦× ×œ×¨×•×‘ ×–×” ×¡×ª× ×ž×וזן ושגרתי. ובכל ×–×ת, × ×“×ž×” לי שב×ופן ×ž×¡×•× ×›×¨×Ÿ לגמרי ×¢× ×”×©× ×” ×”× ×•×›×—×™×ª, הלהיט ×”×ž×•×¤×œ× ×”×–×” של Alvvays הופיע בצהריי ×”××™×©×™×™× ×‘×“×™×•×§ ×‘×©× ×™×™×” שבה ×”×•× ×מור ×”×™×” להופיע, ברגעי הלבלוב והפריחה. ×œ× ×™×¢×–×•×¨ לי מה ×™×מרו לי, ×›×™ ×ž×‘×—×™× ×ª×™ 3 הדקות ו-16 ×”×©× ×™×•×ª ×”×לה כוללות בתוכן ×ת הפזמון היפה ביותר של 2014. שיר של ×™× ×œ××“× ×©×›×‘×¨ ×©× ×™× ×ž×ª×’×•×¨×¨ ×”×›×™ רחוק מש×.
The Twilight Sad :: Last January
×× ×™ ×©×•× × ×ת חודש ×™× ×•×ר 2014. חודש ×™× ×•×ר 2014 ×”×•× ×”×¡×ž×œ לכל דבר ×œ× × ×›×•×Ÿ שקרה ×”×©× ×”. ×™× ×•×ר 2014 ×”×•× ×”×•×•××§×•× ×©×©×ב ×ת השלג, ×ת הרגשות, ×ת העבר, ×ת 2013, ×ת 2012, ×ת ×”×ביבי×, ×ת החלו×, ×ת כל מה שרציתי וחשבתי ש×רצה. ×™× ×•×ר ×”×”×•× ×”×¢×ž×™×“ ×ותי ×‘×¤×™× ×ª החדר, חיוור מעט, ×¢× ×¢×¨×™×ž×•×ª של ×ž×‘×—× ×™× ×¢×¦×ž×™×™× ×©××•×ª× ×”×™×” עליי לבדוק – ×•× ×›×©×œ×ª×™ בגדול. ××œ× ×©×ž×¦×“ ×©× ×™, חודש ×™× ×•×ר ×”×חרון ×”×™×” ×’× ×”×—×•×“×© היפה ביותר של ×”×©× ×” ×”××—×¨×•× ×”, ×›×™ בו × ×•×œ×“×• חברויות ×מיצות, בו הקפתי ×ת עצמי ב×× ×©×™× ×™×¤×™×, ×›×לה ×שר תמיד ×™×•×“×¢×™× ×œ×הוב, ותמיד ירוצו ×יתי לכל חדר ×¤× ×™×ž×™ ש×צייר ×¢×‘×•×¨× ×•×”× ×™×¦×™×™×¨×• עבורי. בכל ×¤×¢× ×©×‘×” ×× ×™ ×ž× ×¡×” להיזכר ×יך כל ×”×™×ž×™× ×”×”× × ×¨×ו, ×× ×™ רו××” חושך, חושך ברחובות, חושך בדירה שברחביה, חושך ש×וחז בעצי ×—×’ מולד ×©× ×•×§×• ×ž×§×™×©×•×˜×™× ×•× ×–×¨×§×• לצדי כבישי×. ×©×•× ×—×’×™×’×™×•×ª ×œ× ×¢×˜×¤×” ×ותו, ×•×©×•× ×›×œ×•× ×œ× ×”×™×” בו. ×ך מצד ×©× ×™, ×”×•× ×‘×›×œ ×–×ת ×”×™×” חודש מו×ר. ×™× ×•×ר 2014 ×”×™×” ×—×™×™× ×©×œ×ž×™×.
ו××– ×œ×¤× ×™ כמה ×—×•×“×©×™× ×”×’×™×¢ השיר ×”×–×” ×•×¡×™×›× ×”×›×œ. ×’× ×× ×‘×ž×‘×˜× ×¡×§×•×˜×™ ×œ× ×‘×¨×•×¨ לפרקי×. השיר ×”×–×” עצמו ×”×•× ×—×™×™× ×©×œ×ž×™×.
התגעגעתי ×œ×§×¨×•× ×ותך,× ×©×ž×”
×•× ×”× ×ª×™ מהמוזיקה כמובן,חייכתי ×‘×©×™×¨×™× ×©×”×•×§×“×©×• לי
ו×× ×™ ×והבת ×ותך.
לוקח ×ת הסיכון שתתעייף: ×‘× ×œ×š בכל ×–×ת לפרט על ההשפעות ש×תה שומע בו?
בו? ל××™×–×” שיר ×תה מתכוון?:)
×ופס :) ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ לשיר של ×רי×ל ×¤×™× ×§
סיכו×/×וסף מעולה. מזמן ×œ× ×”×ª×¢× ×™×™× ×ª×™ כך ×ž×¡×™×›×•× ×©× ×”. תודה!
×חד ×”×¡×™×›×•×ž×™× ×”×›×™ ×™×¤×™× ×•×¢×•×©×™× ×—×©×§ של ×”×©× ×” ×”×–×ת. תודה.
יופי של ×¡×™×›×•× – × ×”× ×™×ª×™ מ×ד..
תודה ×©×ª×™×‘×œ× ×ª ×ת הפלייליסט שלי, ×והבת ×ת הסיכומי ×©× ×” שלך. עד ×©× ×” הב××” ;)
×× ×™ קור×ת ×ת הבלוג שלך כבר 5 ×©× ×™× ×œ×¤×—×•×ª, ולמרות שבזמן ×”×חרון פחות ×™×•×¦× ×œ×™, על ×¡×™×›×•× ×”×©× ×” ××™ ×פשר ×ž×‘×—×™× ×ª×™ לוותר
הורדתי ×ותו כשפרסמת ו×× ×™ שמחה לבשר שעכשיו ×”×©×™×¨×™× ×”×לה כבר חלק מהפסקול שלי. חלק הכרתי ושמחתי לר×ות ולהזכר ולגלות שוב, כמה גיליתי בזכות הסיכו×, ו×× ×™ חייבת לך, כמו כל ×©× ×”
תודה!