בעיצומה של הנסיעה לעבודה אתמול, כששמש חורף זדונית סינוורה אותי מימין באלגנטיות השמורה רק לכוכבים, עצרתי לרגע את הקריאה השגרתית. הקריינית מהרדיו הקלאסי הצפון גרמני, לו אני מאזין לעתים תוך כדי תנועה, עצרה את היצירה שהושמעה באמצע – ×›×™ ×”×’×™×¢×” השעה לכך הסתבר – והחלה מספרת על נפלאות הקונצרט שבו צפתה אמש. ×”×™×” ×–×” קונצרט בכורה בפואייה של בניין התזמורת בהמבורג. במשך שלוש דקות, באופן מפתיע, תיארה השדרנית את שמלתה של הכנרית, שמסתבר שהיתה מיוחדת מן הרגיל: שחורה, ארוכה, בעלת שסעים גדולים, וכמה נצנצים פעוטים. אם לסמוך עליה, הרי שהקהל ×”×™×” המום. לפי דבריה, יצירות באך שבחרה הכנרית לנגן קיבלו תוקף אחר בזכות השמלה.

בהיתי במושב שהיה לפניי. הידקתי את עיניי וניסיתי לדמיין את הפואייה, שבו ביקרתי פעמיים, וניסיתי לצייר בראשי את השמלה השמימית, כשברקע החלו משמיעים את אותו קונצרט מאמש. כשנכשלתי, התעוררתי. "הזדקנתי", אמרתי לעצמי, אבל לא הייתי בטוח מדוע חשבתי כך. סגרתי את הספר שנתקע בין רגליי, כיביתי את אפליקציית הרדיו, וחזרתי אל המוזיקה שלי, נטולת השמלות השחורות, זו המסונדלת במגפיים כהים. זוהי אותה מוזיקה, שגם כאשר יוצא אלבום חדש לעוף מונטריאול, אני נאלץ לשוב אליה, כמו ילד הנקרא לביתו בשעת האפלה.

האיטיים, המונוטוניים, המקסימים התורנים שלי בשבועיים האחרונים הם הצמד Tropic of Cancer מלוס אנג'לס. ב-EP האחרון שלהם, The End of all Things, נתקלתי רק באחרונה, אף שהוא יצא בעיצומה של 2011, אך כל ×–×” חסר כל משמעות כעת. ×”×”×–×™×” שבה הם מתנהלים, מקצב הצעידה הטורדני – שאינו מאפשר לי לעשות יותר מדי חוץ מלהרקיד את אצבעותיי על עמודי משען בקרונות רכבת, שירתה עטורת הערפל של קמלה לובו הסולנית – כל אלה ביחד מסמיכים את הגלים הגדולים שגם ×›×›×” שוברים אותי.

Tropic of Cancer :: Be Brave
Tropic of Cancer :: Awake
Tropic of Cancer :: A Color
ה-EP המלא להורדה