שבריריות היא מוטיב נהדר לחיים שלמים. כל מי שלומד לחיות עמה ואינו נלחם בקיומה, מרוויח ימי עושר המרופדים בעוני מוצק, נהנה מימי אושר המניחים מרפקיהם על משענות נייר שמאחוריהן בורות מים רותחים. רגע השבירה אינו ייחודי, הוא הרי נופל על כולם בשלב כזה או אחר. אולם ההתהלכות כסדוקים, כמי שיודעים רוב העת כי זרי הפרחים שלפניהם יתייבשו ביום המחר, אינה מנת חלקם של כולם. חלק אחד הרי נופל, אך נוטה להתרומם, לנקות את שברי הזכוכית מן המצח ולרוץ הלאה, כי צריך. חלק שני נותן לזכוכיות להתנקות מעצמן, לפחות לזמן מה. אין כל רע בחלק האחד, אך החלק השני צודק יותר.

למעשה, כל זה עובד לי מאז ומעולם במוזיקה, ברמה הבסיסית ביותר. רוב הזמן אני נתמך על ידי שירים שבריריים, אשר לא היו זוכים לחיים אלמלא מלודיה קטנה שכמעט ופוספסה. השירים הגדולים של חיי היו כל אותם עליזים אך עצובים כל כך, או להפך. כנראה שתמיד אהבתי את כוכבי הרוקנ'רול שלי ביישנים, בוהים בנעליהם או בפינתו של חדר.

כל התיאור שלעיל הנו רק הקדמה פעוטה לגליון אהבתי ל-Beach Fossils. ההרכב הניו-יורקי, שמשקלם הכולל של ארבעת חבריו – להערכתי – אינו עולה על 150 ק"×’, לא עוזב אותי כבר שנתיים. ימי חמסין, ימי עצבות, ימי גשם, ימי חיוך גדול, והם תמיד שם. על כן, החודשיים האחרונים היו נפלאים ליחסינו המיוחדים. הסיבה לכך היא שגם הגיטריסט של הלהקה, זכריה קול סמית', וגם הבסיסט הקטנטן, ×’'ון פנייה, החלו בקריירות סולו מקבילות. חובבי להקת האם יטענו ×›×™ ישנם קווי השקה רבים ביצירה של שניהם ל-Beach Fossils עצמם, אבל ×–×” כל הסיפור. הרווחתי שישה שברים חדשים לחיי, ובחינם. והרי עד שייצא אלבום חדש למאובני החוף – אסתפק בכל ×–×”.

ההרכב החדש של קול סמית' נקרא Dive, ונדמה ×›×™ מדובר בסיפור די רציני – כולל אלבום מלא וסיבוב הופעות עתידי. הבחור ×”×–×” לקח לו את ניו אורדר וערבב אותם עם רוברט סמית' וילד שני סינגלים נהדרים. חברו פנייה, פועל תחת שם ×”-Twee הקלאסי Heavenly Beat, וגם הוא משתעשע בעולם אסוציאציות אנגלי אייטיזי מוקדם – אך אקזוטי ופשוט יותר. בכל מקרה, הוא חתום על שורת השבוע החולף שכנראה אומרת הכל ולא כלום גם יחד: "אם אני נופל, אז לפחות אני נופל". אז אם.

Dive :: Sometime
Dive :: Human
Dive :: Corvalis
========
Heavenly Beat :: Faithless
Heavenly Beat :: Desire
Heavenly Beat :: Suday