שנה בדיוק חלפה מאז שאמרתי לעצמי בפעם האחרונה "תראה, שנה אחת חלפה". והנה, עוד שנה חלפה. פשוט אף פעם לא חשבתי שאהיה ×›×–×”, אדם אשר מציין עם עצמו, בחברת עצמו, אזכרות לאזכרות שכבר עבר זמנן – ובכל זאת, כך אני נוהג ×›×™ כנראה שאין לי ברירות אחרות.
אני נוהג לקרוע את עצמי מן המקום שבו אני נמצא לפרקים, לאור אידיאה מצולקת כלשהי הנוגעת לתחיה. אך כל תחיה כזו, מזוקנת, אפלה וסטטית היא. וכל קריעה כזו תולשת ממני פיסה קטנה של רוח ונותנת לה דרור לדאות שנה לאחור, שנתיים לאחור, לאן שזה לא יהיה. כמו פצצה גדולה מדי שמוטלת מבטן מטוס ומנסה להימנע ממגע עם הקרקע, עם העולם.

בשנה שעברה, פחות או יותר בזמן הזה, ישבתי בשורה הראשונה בקומתו האחרונה של מבנה מעניין בהמבורג. מולי, על כסא בודד, התיישב פטר ברודריק ובידיו מסור גדול וקשת של כינור. הוא ניגן כך כמה רגעים, ואז לקח את הכינור לידיו. הוא ניגן כך כמה רגעים, ואז התיישב לצדו של פסנתר זקן. הוא ניגן כך כמה רגעים, ואז נעמד ובידיו כינור ישן. הוא ניגן כך רגעים רבים, ושר רגעים רבים אך מעטים כל כך. כשסיים עם כל זה, אחי הציע שאלך ואומר לו דבר מה, ואני רק פסעתי מולו ואמרתי תודה. לא מספיק.

אני מאוד אוהב את ברודריק ×”×–×”. אני מרבה לכתוב על הרומן הארוך שלי עמו, ונדמה ×›×™ דבר לא יכול לעוצרו. לראיה, החודש הוא מוציא אלבום הכולל שני פסקולים שהכין לסרטים דוקומנטריים קצרים, כשאוטוטו הוא בכלל משחרר אלבום מלא חדש. אלא שבזה לא מסתיים הסיפור. לפני כמה שבועות יצא האלבום הראשון של הפרודיג'×™ ההולנדית שלו, Laura Arkana, וללא כל קשר אליו – זהו סיפור נהדר.

שניהם הכירו לאחר הופעתו בפריז ב-2011. הוא עמד ומכר לקהל את תקליטיו – בדיוק כמו אז בהמבורג – וארקנה הצעירה ניגשה אליו, הודתה לו ומסרה לידיו כמה הקלטות שלה. בסופו של דבר, ברודריק הפיק את אלבומה ×”×–×”, Lentemuziek, והוא גם מנגן בו. וכל ×–×” ניכר. ×–×” יפה כל כך. הייתי שמח אילו לא ×”×™×” מתחשק לי לשקוע אל תוך כל ×–×”, אך אינני שולט בכך. אני דואה שנה או שנתיים לאחור.

Laura Arkana met Peter Broderick :: Souvenirs
Laura Arkana met Peter Broderick :: Huilen
Laura Arkana met Peter Broderick :: Koos
האלבום המלא והיפהפה

וכאן קליפ לשיר חדש של ברודריק עצמו: