כשהייתי בן עשר הורישה לי אחותי הגדולה טייפ כפול של Sharp ולצדו סטנד מרובע לקלטות. אף שתחילה השתמשתי בעיקר בהקלטות מתקליטים שהיו לאחי בבית, מהר מאוד לא נותרו לי ברירות והתחלתי לדרוש שייקנו לי גם קלטות משלי. אחת הקסטות הפחות מוצלחות שהתחננתי לקבל הייתה של All 4 One. לפני כשש עשרה שנה הם שחררו סינגל ראשון נוגע ללב, שבו הם נשבעו בכל מיני גרמי שמיים למען אהובותיהם, ואני נפלתי בפח.

כשתהיתי בקול בזמנו בפני אחי הגדול מדוע הוא לא מבקש אף פעם את הקלטת הזו כדי להאזין לה באוטו – הוא אמר לי שזה קיטשי מדיי. נדמה לי שהייתה זו הפעם הראשונה בה הבנתי את המילה המשונה הזו, והייתה זו גם כנראה הפעם האחרונה בה האזנתי לקלטת ההיא. הבנתי שבעולם של גברים חיפאים – מוריסי ×–×” מותר, להקות בנים ×–×” אסור. אולם מאז השתנו כמה דברים בעולם ×”×–×”. היום לאנשים כמונו, כמו אחי וכמוני, מותר לשמוע הכל, בשם האירוניה כמובן. אם אעלה מחר לפייסבוק את I Swear של הרביעייה האמריקאית המייאשת הזו, יהיו תמיד מספיק אנשים מגניבים שיהיו משוכנעים שזה ממש מגניב שכולנו ביחד נהנים מן הנוסטלגיה המגניבה הזו של להקות שמעולם לא היו ולא יהיו מגניבות. אבל ×–×” בדיוק הקטע.

באופן הזה פחות או יותר רואות את העולם שלל להקות הגל הניאו-רומנטי שמכה בבריטניה בשנה האחרונה בניחותא נונשלנטית. חבריהן לובשים חליפות צרות, נושאים לבבות שבורים בתוכן ושרים שירים לא להם. כך לדוגמה, בריאיון קצר לטלוויזיה הבריטית רגע לפני הופעה חיה, השיב סולן Hurts למראיינת כי מקור ההשראה הגדול של חייו הוא "גארי בארלו המופלא". נשבע לכם. כששמעתי אותו אומר זאת לראשונה התפוצצתי מצחוק, אבל כעת אני מבין. בסופו של דבר, מקורות ההשראה של שנינו זהים במובן מסוים. הוא התחיל עם גארי בארלו, אני התחלתי עם ג'ון בון ג'ובי, ג'ורדי, טוני מורטימור ו-All 4 One ואינני מתבייש.

Mirrors המצוינים, שכבר הניבו להיט גדול אחד ב-2010, לא ירדו נמוך יותר מ-Enola Gay של OMD כשהם חשבו על הניאו-רומנטיקה שלהם. ואולי טוב שכך. באחרונה הם עשו צעד נוסף קדימה לקראת אלבום הבכורה כשירו לעברי EP חדש ששמו Ways to an End. ומה אומר ומה אגיד? שהקליפ הזה צובט אותי חזק ודוחק בי לעזוב הכול ולקנות חליפה משובחת באחת מחנויות העיר האירופית שלי? שמדגדג לי לזרוק את חומרי הלימוד ולייסד הרכב ניאו-רומנטי שייקרא Quiffs? שאני נרגש ורוצה לרקוד עם דמעות בעיניים? הכל נכון, הכל נכון.

Mirrors :: Ways to an End
Mirrors :: Broken by Silence

וכאן נשבר לבו של הסולן מול אנשי הפלסטלינה, בקליפ לגרסה החדשה של השיר הגדול של הלהקה הזו (אף שהגרסה הזו לא לרוחי):