למן הרגע שבו נפלתי אל תוך העיר הזו, נדמה לי שלא היה יום אחד שבו לא שמעתי גרמנית ברחובות. אינני יודע לומר האם כל זה קשור לעובדה שכת, לאחר שהותי בהמבורג הנהדרת, אוזניי ועיניי רגישות יותר לטיפוסים האירופאים השזופים האלה או שבאמת מספרם גואה והולך. לרוב, אינני נעזר באוזניי כדי למצוא אותם במרחב, במיוחד כאשר האוויר מתחמם לו בנחת. אני מביט על סנדלי הנוחות העבים שלהם, על החולצות המכופתרות בעלות השרוולים הקצרים, החושפות פיסת חזה גברי מאדימה, או על התספורות הקצוצות של הגברות המתבגרות. במקרים אחרים אני מוצא רק את אותו פרופיל ברלינאי רגיל, שחוק כל כך, אופנתי לא אופנתי, של חבורות צעירים המזינות עצמן בראנצ'ים על גבי בראנצ'ים בבתי הקפה שמתחת לביתי. לרוב אני פוסע באיטיות לידי שולחנותיהם של כל אלה ורק מצפה למילים הצפויות. נותן להן להישמע מעצמן.

"עת בזרועותייך ובנשיקותינו אמצא חמדת דודים בעונתה, שֶם גרמניה זו שלי אל נא תזכירי – שֹאת לא אוכל: ×›×™ יש סיבה".

בשבוע שעבר שאלה אותי סבתא כיצד אני שומר על קשר עם השפה האהובה הזו שלי פה בתל אביב. סיפרתי לה כי מדי פעם אני פולש לאתרי חדשות כאלה ואחרים, שבהן נערכות הכתבות ממינכן או מהמבורג, והיא התרצתה. לא רציתי לספר לה שאת מרבית זמני הגרמני החדש אני מעביר בחברתו של HORRID RED. כבר כמה שבועות שזה כך: מתפלש בים האובך, מאזין לפוסט-פאנק בשפת סבתי האחת, חולם על מטעמי סבתי השנייה.

HORRID RED ×–×” הוא שם הבמה הנוכחי של ברנש בשם גלן דונלדסון, שבחייו נטל חלק בעשרות פרויקטים – שאת חלקם אני מכיר, ואת חלקם לא אכיר לעולם. הוא כבר הספיק לגעת בכליו בין השאר במסגרת Hala Strana, The Skygreen Leopards ו-Mirza ובעת האחרונה הוא כבר הוציא אלבום עם סוג של הרכב חדש בשם The Art Museums. את הפעילות הנוכחית שלו, במסגרתה הוא מכנה את עצמו גם בונקר וולף, וגם את חלקה הנכבד של זו האחרת, הוא מעלה לרשת (נו, באנדקמפ) וכל ×–×” עושה לי טוב על הנשמה, גם אם בצורה חולנית.

הוריד רד ×–×” חלום פוסט-פאנק נוסטלגי בגרמנית, שאינו נשמע בהכרח כמהפכה – במיוחד אם כבר שקעתם פעם בתת-×–'אנר כלשהו שמקורו בגדות האלבה או הריין – אך הוא עשוי כהלכה. זהו ניסוי חסר תכלית שמוליד עדשות משקפיים מנופצות של פרופסורים הנוקשים באצבעותיהם על שולחנות ×¢×¥ באמצע היער. רב היגון על הרינה, אף שברור ×›×™ מאחורי כל ×–×” עומדת דירה מעוצבת בלב סן פרנסיסקו. שם ×—×™ לו דונלדסון עם כלב או שניים, אהובה שכזו, וודאי אוסף הוא בולים. איש רגיל שכזה. לא גרמני.

HORRID RED :: PINK FLOWERS
HORRID RED :: TRANSPARENT GARDENS
HORRID RED :: FOEHN WINDS
ה-EP המלא והנאה
עוד 12 אינץ' של הוריד רד